1 Mayıs 2012 Salı

Piyasalar Up or Down?

Dünya ekonomisinin grafiklere yansıyandan çok daha kötü durumda olduğunu biliyoruz.
Ama malum AB bankalarına likidite dopingi (LTRO), QE3 beklentileri, manipüle edilmiş ABD verileri derken, piyasalar 2012 de şimdiye kadar güzel ralliler yaptı.
Peki şimdi nasıl devam edecek, ralli devam'mı yoksa aşağıya doğru yolculuk'mu başlayacak?
Bunu kesin olarak bilmek gerçekten çok zor ve hiç kimsede kesin bilemez diye düşünüyorum.
Ama herkez bir fikir söyleyebilir, sonuçta tutma şansı %50 ile hiçte fena değil.
Onun için biz trader'lar money management'e yani para yönetimi'ne önem veririz.
Yoksa nasıl gelişeceğini önceden kesinlikle bilsem, varımı yoğumu üzerine koyardım.
Ama yapabileceğimiz şey hangi ihtimalin, hangi sebeplerden dolayı daha güçlü veya daha zayıf olduğunu araştırmak. Ben piyasaların Mayıs'da dönüp aşağı trend başlatma ihtimalini daha yüksek görüyorum. Benim teorimi yanlış çıkartabilecek en büyük faktör ABD başkanlık seçimleri.
QE3'ün ise piyasalar yerlerde sürünmeden açıklanmayacağını düşünüyorum.

Piyasaları temsilen SP500 2010 (mavi), 2011 (kırmızı), 2012 (yeşil)





















1956 dan bugüne SP500 de aylık performanslar.
1956 dan bugüne Nisan'lar nerdeyse %70 lik bir oranla pozitif geçerken,
Mayıs aylarında bu oran %52'ye düşmüş. Klasik "sell in may and go away" durumu var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder